POLITYKA PRYWATNOŚCI

 

W związku z wydaniem ROZPORZĄDZENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), dalej RODO, wykonując obowiązek informacyjny, na podstawie art. 12 i 13 RODO, informujemy, o zasadach przetwarzania danych osobowych.

 

1. ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH:

Administratorem Danych Osobowych jest Magdalena Łuszczki, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Psyche SOS Magdalena Łuszczki w Rzeszowie, ul. Marszałkowska nr 9 lok. 5, 35-215 Rzeszów, posiadająca numer NIP: 8132856771, REGON 691758374.

 

2. KONTAKT Z ADMINISTRATOREM DANYCH OSOBOWYCH

Z Administratorem Danych Osobowych można się skontaktować w następujący sposób: korespondencyjnie na adres: ul. Marszałkowska nr 9 lok. 5, 35-215 Rzeszów, lub przez e-mail: kursy@psychesos.com

 

3. CELE I PODSTAWA PRAWNA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH.

 

3.1. Założenie Konta Klienta  - Administrator Danych Osobowych przetwarza dane osobowe Klientów na podstawie art. 6 ust. 1 lit b RODO, w celu świadczenia usług drogą elektroniczną poprzez utworzenie i prowadzenie Konta Klienta w Serwisie, dla którego, przetwarzanie danych jest niezbędne. Administrator Danych Osobowych przetwarza dane osobowe:

  • w przypadku utworzenia Konta Klienta na rzecz osoby fizycznej:  Imię, nazwisko, nazwa firmy, adres e-mail, dane kontaktowe, adres korespondencyjny (ulica, kod pocztowy, nr budynku/mieszkania, kraj),  NIP,
  • w przypadku utworzenia Konta Klienta na rzecz osoby prawnej: imię i nazwisko osób działających w imieniu Klienta, imię i nazwisko osób reprezentujących Klienta oraz inne dane niezbędne do utworzenia i prowadzenia Konta Klienta w Serwisie dotyczące ww. osób.

 

3.2. Zawarcie umowy dostępu do treści cyfrowej oraz korzystanie z platformy e-learningowej - Administrator Danych Osobowych przetwarza dane osobowe Klientów:

  1. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO, na podstawie obowiązku nałożonego na Administratora Danych Osobowych: Ustawy o rachunkowości z dnia 29 września 1994 r., Ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych z dnia 26 lipca 1991 r. m.in. w celu wystawiania i przechowywania faktur oraz dokumentów księgowych,
  2. na podstawie art. 6 ust. 1 lit b RODO, w celu zawarcia bądź realizacji umowy dla wykonania, której, przetwarzanie danych jest niezbędne:
  • w przypadku zawarcia umowy z osobą fizyczną: Imię, nazwisko, nazwa firmy, adres e-mail, dane kontaktowe, adres korespondencyjny (ulica, kod pocztowy, nr budynku/mieszkania, kraj),  NIP, nr rachunku bankowego (w przypadku dokonania płatności przelewem bankowym),
  • w przypadku zawarcia umowy z osobą prawną: imię i nazwisko osób działających w imieniu Klienta, imię i nazwisko osób reprezentujących Klienta oraz inne dane niezbędne do zawarcia i wykonania umowy dotyczące ww. osób. 

 

3.3. Administrator Danych Osobowych przetwarza dane osobowe osób zainteresowanych ofertą działalności Administratora Danych Osobowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit b RODO - do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy tj. imię, nazwisko, adres e-mail, inne dane podane dobrowolnie przez Klientów będących osobami fizycznymi lub dane osób działających w imieniu Klienta lub reprezentujących Klienta.

 

3.4. Administrator Danych Osobowych przetwarza dane osobowe Klientów bądź osób zainteresowanych ofertą działalności Administratora Danych Osobowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO w celach realizacji prawnie uzasadnionych interesów (w przypadku Klientów będących osobami fizycznymi):

  • dochodzenia roszczeń związanych z zawartą umową, gdzie prawnie uzasadnionym interesem jest windykacja należności i prowadzenie postępowań sądowych, ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami,
  • działań marketingowych własnych produktów i usług bezpośrednio bez wykorzystania środków komunikacji elektronicznej, gdzie uzasadnionym interesem Administratora Danych Osobowych jest prowadzenie działań marketingowych promujących prowadzoną działalność,
  • w celach archiwalnych i statystycznych.

 

3.5.  Adresy IP Klientów oraz osób działających w imieniu Klientów zapisywane są jedynie w logach serwera i wykorzystywane wyłącznie w celu technicznych to jest do diagnozowania problemów związanych z pracą serwera, do analizowania naruszeń bezpieczeństwa oraz dla potrzeb zarządzania Serwisu. Informacje wymienione w żaden sposób nie są łączone z danymi osobowymi Klientów.

 

3.6. Płatności. W przypadku opłacenia zamówienia poprzez szybkie przelewy elektroniczne za pomocą PayU.pl, obsługiwanego przez PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu, Administrator Danych Osobowych nie przetwarza danych dotyczących rachunków bankowych Klientów, danych dotyczących kart płatniczych, innych danych dotyczących płatności. Informacje na temat przetwarzania danych osobowych przez PayU S.A. są dostępne na stronie internetowej dostawcy: https://poland.payu.com/

 

4. INFORMACJA CZY PODANIE DANYCH OSOBOWYCH JEST OBOWIĄZKOWE. Podanie danych jest dobrowolne, jednakże ich niepodanie uniemożliwi zawarcie i realizację umowy. Jeżeli umowa nie została jeszcze zawarta, niepodanie danych uniemożliwi podjęcie działań w celu jej zawarcia.

 

5. INFORMACJA O ODBIORCACH I PODMIOTACH PRZETWARZAJĄCYCH.

    1. Dane osobowe przetwarzane będą samodzielnie przez Administratora Danych Osobowych bądź poprzez podmioty upoważnione przez Administratora Danych Osobowych (pełnomocnicy, pracownicy i osoby współpracujące), a także podmioty przetwarzające dane w oparciu o umowy zawarte z Administratorem Danych Osobowych m.in. dostawcy usług IT, programy do obsługi faktur, podmioty świadczące usługi księgowe i rozliczeniowe, podmioty świadczące usługi kurierskie w zakresie niezbędnym do realizacji celów, dla których dane osobowe są przetwarzane i inne. 
    2. Administrator Danych Osobowych  powierza przetwarzanie danych osobowych rownież podmiotowi: Web To Learn sp. z o.o. z siedzibą w Kościerzynie, prowadzącemu platformę www.webtolearn.pl w celu i zakresie niezbędnym do prawidłowej realizacji Usług, w tym możliwości udostępnienia Klientowi platformy e-learningowej oraz rejestracji Konta Klienta w Serwisie.
    3. Wyżej wskazane podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych osobowych i tylko w granicach określonych w umowie, zgodnie poleceniami Administratora Danych Osobowych.

 

6. OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH.

  1. Dane osobowe, osób, których dane dotyczą są przechowywane nie dłużej niż jest to konieczne.
  2. Jeśli podstawą przetwarzania danych osobowych jest wykonanie umowy dostępu do treści cyfrowej, to dane będą przechowywane przez czas trwania umowy i przez okres czasu po wykonaniu umowy odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń.
  3. W przypadku przetwarzania danych w związku z ciążącymi obowiązkami prawnymi, dane będą przetwarzane w zakresie i przez czas wymagany przepisami prawa.
  4. Jeśli podstawą przetwarzania danych osobowych jest utworzenie i prowadzenie Konta Klienta, dane są przechowywane przez czas prowadzenia konta i są one usuwane w przypadku usunięcia konta.

 

  1. PRAWA OSÓB, KTÓRYCH DANE DOTYCZĄ.

Osobom, których dane dotyczą przysługują następujące prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych:

  1. prawo dostępu do swoich danych osobowych,
  2. prawo żądania sprostowania danych osobowych,
  3. prawo żądania usunięcia swoich danych osobowych,
  4. prawo żądania ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych,
  5. prawo do przenoszenia danych osobowych,
  6. prawo do wniesienia sprzeciwu.

 

  1. PRAWO DO COFNIĘCIA ZGODY.

Osobom, których dane dotyczą, dane są przetwarzane na podstawie udzielonej zgody, w każdej chwili przysługuje prawo do wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody tej osoby przed jej wycofaniem.

 

  1. PRAWO DO WNIESIENIA SPRZECIWU.

Jeżeli osoba zgłosi sprzeciw względem przetwarzania jej danych, a dane przetwarzane są przez Administratora Danych Osobowych w oparciu o uzasadniony interes bądź o powierzone zadanie w interesie publicznym Administrator Danych Osobowych uwzględni sprzeciw, o ile nie zachodzą po stronie Administratora Danych Osobowych ważne prawnie uzasadnione podstawy do przetwarzania, nadrzędne wobec interesów, praw i wolności osoby zgłaszającej sprzeciw, lub podstawy do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.

 

  1. SPRZECIW WZGLĘDEM MARKETINGU BEZPOŚREDNIEGO.

Jeżeli osoba zgłosi sprzeciw względem przetwarzania jej danych przez Administratora Danych Osobowych na potrzeby marketingu bezpośredniego, Administrator Danych Osobowych zaprzestanie takiego przetwarzania.

 

  1. PRAWO DO WNIESIENIA SKARGI DO ORGANU NADZORCZEGO.

Osobom, których dane dotyczą, przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

 

  1. INFORMACJA O BRAKU ZAUTOMATYZOWANYCH DECYZJI.

W oparciu o przetwarzane dane osobowe Administrator Danych Osobowych nie będzie podejmował wobec osób, których dane dotyczą, zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania.

 

13. POUFNOŚĆ I ŚRODKI OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH

  1. Administrator Danych Osobowych zapewnia poufność wszelkich przekazanych nam danych osobowych.
  2. Administrator Danych Osobowych zapewnia podjęcie odpowiednich środków bezpieczeństwa i ochrony danych osobowych wymaganych przez RODO oraz inne regulacje w zakresie ochrony danych osobowych. Dane osobowe są gromadzone z należytą starannością i odpowiednio chronione przed dostępem do nich przez osoby do tego nieupoważnione.
  3. Administrator Danych Osobowych stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne zapewniające bezpieczeństwo danych osobowych udostępnionych przez Klientów, w szczególności uniemożliwiające dostęp do nich osób trzecich lub ich przetwarzanie z naruszeniem przepisów prawa, zapobiegające utracie danych, ich uszkodzeniu lub zniszczeniu.

 POLITYKA PLIKÓW COOKIES

 

  1. Serwis wykorzystuje mechanizm tzw. cookies (ciasteczka).
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Klienta Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer. Informacje zgromadzone na podstawie plików cookies wykorzystywane są w celu właściwej optymalizacji działania strony internetowej, a także w celach statystycznych oraz reklamowych.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Klientów pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest Administrator Serwisu.
  4. Mechanizm cookies odpowiada za:
    1. tworzenie statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Klienci korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
    2. utrzymanie sesji Klienta, dzięki czemu Kliet nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła.
    3. dostosowanie zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Klienta oraz optymalizację korzystania ze stron internetowych. W szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Klienta i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowując ją do jego indywidualnych potrzeb.
  5. W ramach Serwisu mogą być stosowane dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Klienta do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Klienta przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia.
  6. W Serwisie stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
    1. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu, oraz niezbędne do zapewnienia bezpieczeństwa (np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w Serwisie).
    2. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez osobę odwiedzającą ustawień i personalizację interfejsu, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi osoba zalogowana na stronie, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
    3. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu.
    4. reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie osobom odwiedzającym Serwis treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  7. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Klienta.
  8. Dostawcy zewnętrzni, w tym Google, używają plików cookies do wyświetlania reklam w oparciu o poprzednie odwiedziny Klienta w tej witrynie. Klienci mogą zrezygnować z pliku cookies Google na stronie wyłączania opcji reklam Google – http://www.google.pl/privacy/ads/.
  9. Klienci korzystający z Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Klienta.
  10. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  11. Administrator informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach Serwisu.
  12. Klient może w każdej chwili usunąć pliki cookies korzystając z funkcji dostępnych w przeglądarce internetowej, której używa.